holland műpázsit értékesítésére és egyéb kapcsolódó szolgáltatások
nyújtására
A szolgáltató adatai:
Holland Pázsit Korlátolt Felelősségű Társaság
Bemutatóterem: 1138 Budapest, Újpalotai út. 2.
Bemutatóterem nyitva tartása:
mint termékértékesítő, szolgáltatás nyújtó (a továbbiakban, mint Holland Pázsit)
1.1. Az általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Holland Pázsit és a vele szerződéses kapcsolatba lépő fogyasztók (magánszemélyek), illetve jogi személyek és egyéb szervezetek (a továbbiakban, mint Megrendelő) között létrejövő szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza. A Holland Pázsit és a Megrendelő a továbbiakban együttesen, mint Felek.
1.2. Az ÁSZF hatálya minden olyan jogügyletre kiterjed, amely a Felek között jön létre függetlenül attól, hogy annak tárgya termék értékesítése vagy szolgáltatás nyújtás.
1.3. Az ÁSZF és annak minden módosítása a Holland Pázsit által a Holland Pázsit honlapján ( https://hollandpazsit.hu/) nyilvánosságra hozatalától hatályos, és annak Holland Pázsit általi visszavonásáig, illetve az ÁSZF következő módosításáig érvényes. A hatályos ÁSZF és a korábbi, hatálytalanná vált ÁSZF-ek folyamatosan elérhetőek és letölthetők a következő weboldalról: https://hollandpazsit.hu/
1.4. Megrendelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve egyéb szervezet, aki a Holland Pázsittól terméket (gondozásmentes pázsitot) vásárol, és/vagy egyéb kapcsolódó szolgáltatást vesz igénybe. A továbbiakban, mint Megrendelő.
1.5. Az általános szerződési feltétel a Megrendelő és Holland Pázsit között létrejövő egyedi szerződés részévé válik.
1.6. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok irányadóak, így különösen:
ü az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv.;
ü az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendeletét (GDPR rendelet);
ü az 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: új Ptk.);
ü a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
ü a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
2.1. Az ÁSZF szerinti jogviszony annak, valamint a Megrendelő részére készített egyedi árajánlatnak a Megrendelő általi elfogadásával jön létre a Felek között.
3.1. A szerződés tárgya a Holland Pázsit által forgalmazott speciális gondozásmentes pázsit, annak valamennyi típusa, valamint a pázsittelepítés és ahhoz kapcsolódó szolgáltatások az egyedi megrendelés tartalmától és Megrendelő igényeitől függően.
3.2. A megvásárolni kívánt termék valamennyi lényeges tulajdonságáról a Holland Pázsit honlapja tartalmaz tájékoztatást, amelyben feltüntetésre kerül a termék neve, leírása, ajánlott célja, valamint a termék fotója. A megjelenített képek illusztrációk, azok eltérhetnek a valóságostól. A Holland Pázsit nem vállal felelősséget a honlapon közzétett illusztráció és a termék tényleges kinézete miatti eltérés tekintetében.
4.1. A Megrendelő igényeinek megfelelő egyedi árajánlatban feltüntetett árak bruttó (fogyasztói) árak, azaz tartalmazzák a törvényileg előírt általános forgalmi adót. Amennyiben kizárólag termék értékesítése történik a Megrendelő részére a szállítási költség és az utánvétel költsége minden esetben a Megrendelőt terheli, ezeket a feltüntetett (fogyasztói) árak nem tartalmazzák. Csomagolási költség felszámítására nem kerül sor.
4.2. A Holland Pázsit jogosult akciók/ akciók árak bevezetésére, amelynek részleteiről, így különösen az akció feltételeiről, annak pontos időtartamáról teljeskörűen tájékoztatja Megrendelőt. A Holland Pázsit az akció részleteit a honlapon közzéteszi.
4.3. A Holland Pázsit minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a honlapon megjelenő adatok (ár, leírás, képek, elérhetőség stb.) a lehető legpontosabbak legyenek.
4.4. A termékek és szolgáltatások online/személyesen/telefonon rendelhetők meg.
5.1. A Holland Pázsit minden olyan esetben, amikor pázsittelepítés a megrendelés tárgya egyedi árajánlatot készít a Megrendelő részére a Megrendelő igényeinek részletes felmérését követően.
5.2. Az egyedi árajánlat iránti igényét, valamint az elképzeléseinek részleteit a Megrendelő jelezheti a Holland Pázsit részére a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségek bármelyikén – így különösen telefonon, e-mailben, a holnapon erre rendszeresített felületen -, továbbá a Holland Pázsit bemutatótermében személyesen.
5.3. Az igényfelmérés során Megrendelő köteles valamennyi releváns információ rendelkezésre bocsátására a Holland Pázsit részére – így különösen, de nem kizárólagosan: pázsittal érintett terület jellemzői, pázsit célja, megrendelés esedékessége, érintett terület nagysága, használattal összefüggő egyéb fontos információk stb. – annak érdekében, hogy a Megrendelő igényeinek leginkább megfelelő termék és szolgáltatás kerüljön meghatározásra. A Holland Pázsit nem vállal felelősséget a téves információk rendelkezésére bocsátásból eredő típus választásért.
5.4. Az egyedi megrendelés tartalmazza a Megrendelő által kiválasztott termékeket és az igénybevett kapcsolódó szolgáltatásokat.
5.5. Az egyedi megrendelés aláírásával Megrendelő kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, valamint kijelenti, hogy jelen ÁSZF tartalmát megismerte.
5.6. A termékekkel kapcsolatos egyéb információk
5.6.1. Amennyiben az adott termékből a Holland Pázsitnál nincs akkora készlet, amelyet a Megrendelő meg kíván rendelni, a Holland Pázsit erről tájékoztatást küld a Megrendelőnek felhívva a figyelmét arra, hogy módosítsa a megrendelését, vagy tájékoztatja a beszerzés várható idejéről.
5.6.2. Amennyiben a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, a Holland Pázsit haladéktalanul értesíti a Megrendelőt, és az esetlegesen előre kifizetett ellenértéket visszautalja a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül.
5.6.3. Részteljesítés esetén a Holland Pázsit felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot és kizárólag az egyeztetés és beleegyezést követően teljesít.
5.6.4. A Holland Pázsit fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések részbeni vagy egészének visszautasítására. Ebben esetben a Holland Pázsit haladéktalanul értesíti a Megrendelőt.
5.6.5. A Holland Pázsit nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséből, késésből, a szolgáltatás leállásából eredő és/vagy az esetleges üzleti vagy magántermészetű információk elvesztéséből vagy egyéb anyagi veszteségből fakadó károkért.
5.6.6. A Holland Pázsit nem vállal felelősséget az esetleges ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
6.1. Kizárólag termék (pázsit) értékesítése esetén a Holland Pázsit értesíti a Megrendelőt a megvásárolt termék rendelkezésre állásáról. Az egyedi árajánlatban feltűntetett árak nem tartalmazzák a szállítás költségét. A Megrendelő – előzetes egyeztetést követően – jogosult a megrendelt terméket saját maga, saját költségén elszállítani vagy a Holland Pázsit szállítási szolgáltatását igénybe venni.
6.2. Minimális rendelési mennyiség legalább 4 nm területnagyságú pázsit.
6.3. Megrendelő jogosult a megrendelt csomagot kézbesítéskor a kiszállító előtt felnyitni és meggyőződni annak tartalmáról és sérülésmentes állapotáról. Amennyiben Megrendelő a megrendelt és a kiszállított termékek vonatkozásában eltérést vagy a termékeken sérülést észlel köteles azt jelezni a kiszállítónak, aki az esetleges hiányról vagy sérülésről köteles pontos jegyzőkönyvet felvenni. Amennyiben Megrendelő a terméket a kiszállított állapotban nem fogadja el, úgy köteles a csomag tartalmát az aláírt jegyzőkönyvvel a kiszállító részére visszaadni az. Utólagos reklamációt, illetve jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Holland Pázsitnak nem áll módjában elfogadni.
6.4. Megrendelő felel az általa megadott szállítási cím valós tartalmáért. Megrendelő köteles olyan szállítási címet megjelölni, amikor munkaidőben a megadott címen tartózkodik tekintettel arra, hogy a megrendelés kiszállítását a kiszállító két alkalommal próbálja meg és amennyiben a kiszállítás időpontjában a Megrendelő nem tartózkodik a megadott címen, úgy a Holland Pázsitnak nem áll módjában a Megrendelő megrendelését teljesíteni.
6.5. Amennyiben a Megrendelő a gondozásmentes pázsit megrendelése mellett kapcsolódó telepítési szolgáltatást is igénybe kíván venni ennek tényét és részleteit az egyedi árajánlat tartalmazza.
6.6. A kapcsolódó szolgáltatások tekintetében a Megrendelő választhatja a Holland Pázsit saját telepítő szolgáltatását, valamint minősített telepítő szolgáltatását is, amely vállalkozó széleskörű ismeretekkel és tapasztalattal rendelkezik a Holland Pázsit által forgalmazott valamennyi termék telepítése kapcsán.
6.7. Telepítő szolgáltatás igénybevétele esetén ennek ténye az egyedi megrendelésben feltűntetésre kerül. Amennyiben a Megrendelő minősített telepítő szolgáltatását kívánja igénybe venni, úgy külön a Felek között külön szerződés jön létre a Holland Pázsit által forgalmazott termékek minőségi és szakszerű telepítésére.
6.8. Amennyiben telepítő szolgáltatás igénybevétele esetén helyszíni felmérés alapján kerül sor az árajánlat megtételére, úgy a Holland Pázsit rögzíti, hogy az árajánlatban szereplő összeg függ a Megrendelés sajátosságaitól és a Megrendelő esetleges további igényeitől. A helyszíni felmérés során tett árajánlat becsült összeg, a végleges árajánlat a nevezett körülményekre tekintettel ettől eltérhet, amelyről a Holland Pázsit köteles tájékoztatni a Megrendelőt.
6.9. Helyszíni felmérés nélkül, kapott rajz vagy diktált méretek szerint készülő ajánlat esetén az ajánlat előzetes költségbecslésnek minősül, annak változtatására a jogot a Minősített telepítő a helyszín pontos ismeretében és a beépített anyagok tükrében fenntartja. Helyszíni felmérés hiányában a behajtási engedély és közterület foglalás az alapanyag elhelyezésére a Megrendelő felelőssége.
6.10.A kivitelezésre kerülő alépítmény pontos műszaki tartalma a telepítő szakmai tapasztalata és ismeretei alapján kerül meghatározásra, attól eltérni Megrendelő kérésére csak a Megrendelő felelősségére és egyben a jótállás elvesztésével lehetséges.
6.11.Amennyiben az ajánlat nem tartalmazza a hulladék elszállítására szolgáló konténer és/vagy beépítésre kerülő alapanyag költségét, akkor azt Megrendelő köteles a helyszínen, a telepítővel egyeztetett időpontban biztosítani. Amennyiben a fentiek nem állnak rendelkezésre a szükséges időpontban úgy ennek tényét Felek Megrendelő érdekkörében felmerülő oknak tekintik, amelyre tekintettel az így keletkező többletmunka költségének megfizetésére Megrendelő köteles.
6.12. Telepítés során a Megrendelő köteles együttműködni és a szakszerű telepítés helyszíni feltételeit biztosítani az alábbiak szerint:
6.12.1. Megrendelő köteles biztosítani a munkaterület akadálytalan megközelítését, annak éjszakai bezárását és/vagy őrzését, amely során főként az alábbiak szerinti történő eljárásra köteles:
6.12.1.1. Amennyiben a kivitelezés a lakáson, garázson, vagy más építményen, helyiségen keresztül történő megközelítéssel lehetséges, a berendezési tárgyak elpakolását és/vagy takaró fóliával történő védelmét Megrendelő köteles biztosítani.
6.12.1.2. A teraszon, illetve erkélyen található berendezési tárgyak (bútorok, növénytartók, stb.) elpakolásáért – azaz munkaterület szabaddá és alkalmassá tételéért – a Minősített telepítő jogosult többletköltséget felszámolni, amennyiben Megrendelő nem tett eleget a munkaterület biztosításához fűződő kötelezettségének.
6.12.2. Holland Pázsit tájékoztatja Megrendelőt, hogy a kivitelezéshez víz és áramvételi lehetőség szükséges, amelynek biztosítása Megrendelő kötelezettsége.
6.12.3. A Holland Pázsit több éves tapasztalat alapján dönt az időjárás kivitelezésre való alkalmasságáról, arról Megrendelőt telefonon vagy e-mail útján tájékoztatja. Amennyiben Megrendelő az alkalmatlan időjárás ellenére kéri a kivitelezési munkálatok folytatását, úgy a felek ennek tényét jegyzőkönyvben rögzítik a kivitelezés megkezdését megelőzően. Amennyiben a nem megfelelő időjárás ellenére a Megrendelő kéri a kivitelezést, úgy a telepítő azt a Megrendelő kockázatára látja el, továbbá ebben az esetben Holland Pázsit által vállalt jótállás megszűnik.
6.12.4. Az előre megbeszélt kivitelezési időpont módosítására vagy lemondására telefonon, vagy e-mail formájában van lehetőség, minimum 3 munkanappal a kivitelezést megelőzően. Ez esetben a kivitelezés újraütemezésére kerül sor a telepítők szabad kapacitásának függvényében, továbbá ezen időtartam az ajánlatban meghatározott teljesítési határidőbe nem számít bele.
6.12.5. Amennyiben az előre megbeszélt kivitelezési időpont fentiek szerinti lemondására nem kerül sor, és a telepítők helyszínre érkezése ellenére a kivitelezés meghiúsul, úgy kiszállási költség felszámítására történik Megrendelő részére, amelynek mértéke a Holland Pázsit telephelyétől számított oda-vissza távolság és nettó 120 Ft / km szorzata, amely mellett további nettó 25.000 Ft meghiúsulási költség fizetendő.
6.12.6. A kivitelezés várható időtartamáról a Minősített telepítő előzetes becslést ad, azonban annak változása időjárás és egyéb körülmények függvényében lehetséges. A munkálatok sorrendjéről, a munkavégzés napi időtartamáról, beleértve a munkák ideiglenes felfüggesztéséről a Minősített telepítő jogosult dönteni.
6.12.7. Kivitelezési munkálatok ellátása hétköznap történik, a hétvégi és/vagy ünnepnapi munkavégzés csak kivételes esetekben, előre egyeztetetten, és a munkadíj többletköltségének felszámolásával lehetséges.
6.12.8. Amennyiben a telepítő, vagy az eljáró telepítő szakvéleménye alapján az alépítmény kivitelezésre alkalmatlan, arról az eljáró telepítő tájékoztatja Megrendelőt, továbbá felek ennek tényét jegyzőkönyvben is rögzítik. Amennyiben Megrendelő az alkalmatlan alépítmény ellenére kéri a kivitelezési munkálatok folytatását, úgy a felek ennek tényét jegyzőkönyvben rögzítik a kivitelezés megkezdését megelőzően. Amennyiben a nem megfelelő alépítmény ellenére a Megrendelő kéri a kivitelezést, úgy az eljáró telepítő azt a Megrendelő kockázatára látja el, továbbá ebben az esetben Holland Pázsit által vállalt jótállás megszűnik.
6.12.9. Holland Pázsit tájékoztatja Megrendelőt, hogy a pázsit telepítése speciális, egykomponensű ragasztóval történik, melynek nincsen kémiai oldószere, eltávolítása csak mechanikai úton lehetséges. Ennek következtében a Holland Pázsit felhívja Megrendelő figyelmét, hogy a pázsit esetleges későbbi eltávolítása esetén a szigetelés vagy egyéb ragasztási felület sérülhet, amiért a Holland Pázsit nem vállal felelősséget.
6.12.10. Amennyiben Megrendelő – a fentiek ellenére – kéri a pázsit alternatív módon történő rögzítését (pl. kétoldalú ragasztó) vagy nem kéri a rögzítést, úgy az eljáró telepítő azt a Megrendelő kockázatára telepíti, továbbá ebben az esetben Holland Pázsit által vállalt jótállás megszűnik, valamint az esetlegesen szükségessé váló javítások elvégzése is csupán felár ellenében lehetséges.
7.1. A Megrendelő a Holland Pázsit hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. vonatkozó szabályai szerint.
7.2. A Megrendelő választása szerint – a Termék természetének a figyelembevételével – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
7.2.1. Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna;
7.2.2. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Holland Pázsit költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
7.3. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.4. Holland Pázsit törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Holland Pázsit a Megrendelőt tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
7.5. A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni a Holland Pázsittal, ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.6. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a Megrendelő kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket a Holland Pázsittól vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.7. A termék hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.8. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.9. Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti, ezen határidő elteltével jogosultságát elveszti.
7.10. Termékszavatossági igényét a Megrendelő kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
7.11. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
7.11.1. a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
7.11.2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
7.11.3. a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
7.12.A Holland Pázsit az értékesített termékek vonatkozásában további jótállást vállal a telepített termékekre abban az esetben, ha azok telepítése a Holland Pázsit, vagy minősített telepítő partnerei által történik.
7.13. Az önként vállalt jótállás időtartama 8 év.
7.14. A Holland Pázsit az önként vállalt jótállás keretében a jótállási időn belül a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A Holland Pázsit mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási határidő elmulasztása a Megrendelő részéről jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a termék Megrendelő részére történő telepítése napjával kezdődik. A jótállásból eredő jogok az egyedi megrendelő bemutatásával érvényesíthetőek, így azt Megrendelő köteles megőrizni. A jótállás keretében a Holland Pázsit vállalja, hogy a hibás terméket kicseréli vagy kijavítja.
7.15. A Holland Pázsit valamennyi termékére – függetlenül attól, hogy annak telepítése minősített telepítő által történt – 8 év időtartamra jótállást vállal arra az esetre, ha a termék a napsugárzás következtében kifakul, vagy jelentősen hullik, foltosodik. Jelen pontban foglalt jótállás kizárólag a napsugárzás eredő fakulás, továbbá jelentős hullás és foltosodás esetére vonatkozik és annak keretében kizárólag a pázsit kicserélésére kerülhet sor. A jótállás nem terjed ki a talaj süllyedéséből eredő hibákra.
8.1. A Holland Pázsit 3 napos elállási vagy felmondási lehetőséget biztosít.
8.2. Amennyiben a Megrendelő elállási vagy felmondási jogával élni kíván elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Holland Pázsit részére. Az elektronikus úton benyújtott nyilatkozatot a Holland Pázsit haladéktalanul visszaigazolja. Az elállási jogát határidőben gyakorolja a Megrendelő, amennyiben a fent megjelölt határidő lejárta előtt küldi el elállási nyilatkozatát, továbbá akkor, ha a Holland Pázsit a teljesítést még nem kezdte meg.
8.3. Amennyiben a Megrendelő eláll a szerződéstől, a Holland Pázsit haladéktalanul, de legkésőbb az áru visszavételétől számított 3 napon belül visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetés móddal egyező fizetési mód alkalmazására kerül sor a Holland Pázsit részéről, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja.
8.4. A sértetlen terméket a számlával vagy annak másolatával, saját költségén legkésőbb az elállási nyilatkozata közlésétől számított 8 napon belül küldje vissza a Holland Pázsit részére. Elállás esetén a vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli. A határidő betartottnak minősül, ha a 8 napos határidő letelte előtt a termék megérkezik a Holland Pázsit részére. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Megrendelő viseli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőség.
8.5. Abban az esetben, ha a terméket a Megrendelő használatba vette, vagy a használat nem rendeltetésszerű volt, illetve nem tudja sérülésmentesen a Holland Pázsit részére visszajuttatni, továbbá amennyiben megkísérelte telepíteni az elállási joga nem illeti meg. A Holland Pázsit fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy az elállás jogán visszaküldött csomagok kibontását, és a benne lévő termék vizsgálatát – a beérkezést követően – kamerával rögzítse.
8.6. A Holland Pázsit a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A Megrendelő kizárólag abban az esetben vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenés miatt, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
8.7. A Holland Pázsit tájékoztatja Megrendelőt, hogy elállási jogának gyakorlása esetén – amennyiben a Holland Pázsit részéről az elállást megelőző eljárás folytán költség merül fel (így különösen: szállítás szervezése, egyedi méretre vágás, speciális igények teljesítése stb.) – Holland Pázsit jogosult a felmerült költségeinek követelésére Megrendelő részéről. Megrendelő a Megrendelés leadásával ennek tényét elfogadja és vállalja az elállása folytán keletkezett költségek megtérítését. Holland Pázsit tájékoztatja Megrendelőt, hogy ennek költsége hozzávetőlegesen a megrendelés értékének 20%-a.
9.1. Az egyedi megrendelések felvételére kizárólag a Holland Pázsit Adatvédelmi tájékoztatójának a megismerését és elfogadását követően kerülhet sor.
Adatkezeléssel érintett adatok köre | Megrendelő neve, email cím, telefonszám, lakóhely, telepítési hely |
Adatkezelés célja | megrendelés – termékvásárlás, szolgáltatás nyújtás számlázás – a vonatkozó jogszabályoknak való megfelelés biztosítása |
Adatkezelés jogalapja | az érintett önkéntes hozzájárulása az adatai megadása során számlázás – a jogszabályi kötelezettség teljesítése |
Adatkezelés időtartama | számlázás – a számviteli törvény szerint alakul, jelenleg 8 év |
9.2. A Holland Pázsit részletes Adatvédelmi tájékoztatója az alábbi linken ismerhető meg: adatvédelmi tájékoztató
10. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
10.1. A Holland Pázsit maximálisan törekszik arra, hogy valamennyi megrendelést szerződésszerűen, kiváló minőségben teljesítsen. Amennyiben Megrendelő mégis panasszal kíván élni a teljesítés kapcsán, úgy ezt e-mail formájában vagy ajánlott levél útján, továbbá szóban megteheti a Holland Pázsit részére.
10.2. A Holland Pázsit a panaszt 30 napon belül megvizsgálja, szükség esetén helyszíni felmérést végez. A panaszról a Holland Pázsit jegyzőkönyvet vesz fel. Megrendelő a panasz kivizsgálása során köteles együttműködni. Amennyiben panasszal a Holland Pázsit nem ért egyet, úgy elutasító álláspontját megindokolja és erről tájékoztatja a Megrendelőt. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi és szükség esetén az ellenőrző hatóság rendelkezésére bocsátja.
10.3.A Holland Pázsit a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen panasz esetén átadja a fogyasztónak, minden más esetben pedig a panaszról való döntéssel egyidejűleg megküldi a fogyasztó részére.
10.4. Amennyiben a Megrendelő a panasz kezelésével, a Holland Pázsit eljárásával nem ért egyet jelen pontban foglalt jogérvényesítési lehetőségeivel élhet, felkeresheti az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot, megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület, valamint bíróságot. A Holland Pázsit a hatóságok eljárása során együttműködik a jogviták lezárása érdekében.
10.5. Fogyasztóvédelmi hatóság:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály elérhetősége:
10.6. Békéltető testület:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület
10.7. Bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információk a www.birosag.hu honlapon tájékozódhat.
10.8. Az ÁSZF azon rendelkezéseit, amelyeket a Ptk. vagy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet kizárólag a fogyasztónak minősülő személyekkel (Ptk. 8:1. (1) bekezdés 3. pont) kötött szerződésekre rendel alkalmazni, a fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetében a Holland Pázsit nem köteles alkalmazni.
Hatályos: 2022.11.29. napjától